Nuffnang

Thursday, December 6, 2012

NaSuha @ 1 Ye 3 Mo


Lilypie Second Birthday tickers

Today Nasuha genap 1 y 3 mo...Alhamdulillah dikurniakan kesihatan dan perkembangan yang baik...masih lagi bfeeding...tapiii semenjak dua menjak ni la dia macam dh refuse botol..balik kerja tengok mesti ada baki susu dalam botol...kalo malam konpemla mengempeng je dengan ibu....reverse cycle ganti yang missed feeding siangnya...

Nasuha ni sukaaa sgt bagi ibu love bite bla bf...sakittt yang amat.. pedihh gilerrr...sampai berbekas gigi dia kat nipple..kadang-kadang aku mengadu gak kt suami tapi dia gelakkan aku plak..hampeh btul...sampai nak nangis pun ada...betul-betul menguji minda kesabaran...tapi tu la pengalaman kan...terima kasih Nasuha bagi ibu gigitan cinta ..nanti bagi lagi ye... ngeeeee....:)


Vocab dia dh bnykk improvement...boleh sebut yang 1 suku kata dengan tepat..cth. cat, mboh(tak nak), air,mak, nak, bear, dog, kalo 2 suku kata dia ambik yang belakang-belakang je..bu(ibu),bah(abah), tuh(jatuh), ja(su jaa)..apa lagi ekk..hihihi..

Nasuha looooove to talk...tapi sepatah harem pun orang takkan faham apa dia duk bebel tu...dh pandai kenal animals..kalo suruh tunjuk gmbar animals dalam buku dh boleh tunjuk..tapi tak la semua kan...yang kenal pun gambar bear,car, bohh(lembu),horse...tu pun kadang-kadang terbabas jugak..kalo gambar ball,aeroplne,car...dh boleh tunjuk dengan betull..syabbas bete syabbas...


Aku perasan Nasuha ni sgt sukaa dengan kasut/selipar...kalo diikutkan semua selipar dia nk sarung sekaligus...klo dilayan karenah dia sampai tido pun berselipar di kaki..aku abah Nasuha kena pndai-pndai bagi umpan dan alih perhatian dia kt benda lain baru dpt tanggalkan selipar..sebab apa aku kata abah??

Hmmmm......Nasuha ni sgttla obsess dgn abah dia...tak boleh hilang dari pandangn mesti melilau duk cari smbil menangis smpai bergenang air mata...walaupun aku bf tapi aku rasa bonding Nasuha mcm lebihhh dgn abah je...sampai melimpah ruah aku rasa...sayangg betul Nasuha kt abah...(read as jeles)..heheheh....tapi tak pe...orang kata anak perempuan mesti rapat dengan ayah kan..aku totally agree....100%...bukti depan mata maaa...












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...