Nuffnang

Thursday, September 20, 2012

TaLk AbOuT BrEaStFeEdInG

Fuhhhh....lama betul xstory mory about my bf journey...Alhamdulillah...Nasuha dh berumur 1 year..so far aku msih memerah mengikut jadual..3x kat ofis...pkul 8pg,11pg,2@3ptg...banyakkkkk dugaan yang dh aku tempuhi sepanjang 1 thun ni...

Ramai orang di sekeliling yang menyokong tak kurang juga yang mencemuh dan mengata...ada juga yang berharap agar aku pancit di tengah jalan...hangat-hangat tahi ayam...boo layan semua tuu...yang penting suami aku SOKONG 100%.....cayanggg u b...^_^

Nasuha masa kecikk dulu..

Aku tak pernah mencemuh,mengata atau menyindir pun sesiapa yang bagi FM kat ank dia sebab bagi aku semua ibubapa mahu yang terbaik untuk anak diorang...kalo ada yang bertanya pasal bf aku akan terangkan dan membantu semampu aku...


Pernah ada mulut yang mengata nk smpn susu kambing dia dalam freezer mcm aku smpn buat stok untuk Nasuha...nk gelak guling-guling aku dengar...buat apa la ko nk memerah susu kambing tu lepas tu cairkan balik masuk botol susu bagi anak kambing ko hisap...tak ke pelik macam tuu???biarjela ank kambing tuu menyusu terus dari ibunya...yang ko nk rajinnn sangat perah susu kambing tuuu apehalll???kena beli pam elektrik bagai untuk perah susu kambing tuu ko tahu tak????klo ko nak bf anak ko n tanya aku bagaimana cara aku boleh tolong ajarkan...aku sokongg..

Bagi aku bila org dh kata macam-macam..lagila semangat berkobar-kobar aku nk bf...aku amattt berterima kasih pada mereka sebab tanpa "pujian' mereka aku tak akan jadi BERSEMANGAT macam ni...sebenarnya'pujian-pujian' kalian telah membantu aku yang dh down ni untuk bangkit....

Nasuha @ 3mo menikmati susu ibu
Tuu baru dugaan dengan orang sekeliling..belum lagi dugaan dari diri sendiri,pam rosak,susu kurang,milk booster, pekerjaan...pendek kata tak pendeka la senarainya cabaran-cabaranya...hehehe...Insyallah kalo aku rajin dan ada masa aku coretkan kat sini sebab entry ni dh pnjang semacam je aku tengokk...seriau plak...macam ilmu penuh di dada jek...padahal cipuutt je y aku thu pasal bf ni....ekekekekekke..



1 comment:

mieyza said...

Chayyok chayyok!!!!! meh sini nak pinjam semangat skit..huhuhu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...